Uenighet mellom Telenor og TV2 fører til at våre TV-kunder ikke har tilgang til TV2 sine kanaler

Det er dessverre fortsatt ikke noe løsning i forhandlingene mellom vår leverandør av TV-kanaler, Telenor og Tv2.

Telenor sier følgende: Den eksisterende distribusjonsavtalen med TV 2 har utløpt. Vi forhandler derfor om en ny avtale som er fremtidsrettet og kundevennlig. Ved spørsmål om hvor lenge kanalene blir borte sier de følgende: «Det vet vi ikke enda, men vi lover at vi gjør det vi kan for å lande en ny avtale med TV 2, så raskt som mulig».

Her er ytterligere informasjon om saken:

Sent fredag 3. desember fikk Jæren Kabelnett beskjed fra vår leverandør av TV-kanaler, Telenor, om at de ikke har kommet til enighet med TV2 om ny distribusjonsavtale. Dette medfører dessverre sorte skjermer for TV2-kanalene. Dette er særdeles beklagelig, men vi kan dessverre ikke gjøre noe med det annet enn håpe at partene kommer til enighet så fort som mulig. Vi viser forøvrig til informasjon som ligger ute på Telenor sine nettsider.

Vi har ikke mottatt ny informasjon om forhandlingene med Telenor og TV2 om ny distribusjonsavtale. Vi vil komme tilbake til våre TV-kunder med informasjon om kompensasjon for manglende TV2-kanaler når det foreligger mer informasjon og klarhet i situasjonen. Dette er et problem som ikke bare berører oss, men ca 550.000 TV-kunder.

Følgende kanaler er berørt:
TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Sport 2, TV 2 Sport 1, Nordisk Film+, SF kanalen, C More og TV 2 Sport Premium.

Kvalifikasjoner

Publisert

desember 10, 2021