Fakturaspørsmål

På hvilken måte er det best å betale regninger på til dere?

Vi anbefaler deg å aktivere eFaktura-avtale. Da mottar du faktura rett i nettbanken. Faktura må godkjennes til betaling hver gang den kommer.
Ved å kryss av for «ja takk til alle» i nettbanken, aktiverer du eFaktura.
Hvis du i tillegg oppretter avtalegiro, blir faktura automatisk trukket til betaling på forfallsdato. Da slipper du å godkjenne faktura til betaling hver måned.
Du kan også ha kun avtalegiro (uten eFaktura).

Ved betaling med papirfaktura og avtalegiro tilkommer det et fakturagebyr på kr. 59,-.

eFaktura er enkelt, praktisk og gebyrfritt.

Jeg har TV-abonnement hos dere, og ønsker internett i tillegg. Får jeg to fakturaer fra dere da?

Du får både TV- og internettabonnement på samme faktura.

Betaler jeg månedlig eller halvårlig faktura til dere?

Du får faktura med forfall 1. hver måned.

Jeg har opprettet eFaktura med Jæren Kabelnett i min nettbank. Jeg så regningen lå i forfallsregisteret over betalinger, men regningen er ikke blitt trukket.

Du kan ha glemt å godkjenne faktura til betaling. Hver gang en eFaktura kommer i nettbanken din, må den godkjennes for at betalingen skal gå. I nettbanken skal det fremkomme tydelig at du har eFaktura til forfall som må godkjennes.

Manglende dekning på konto også kan være en årsak til at fakturaen ikke er trukket.

Hvis du vil slippe å godkjenne faktura til betaling hver måned, kan du opprette kombinasjonen eFaktura/avtalegiro. Da blir beløpet automatisk trukket til betaling på forfallsdato, forutsatt at det er dekning på konto og at beløpsgrensen er høy nok.

Jeg har mottatt faktura. Hva gjelder den?

Alle faktura vi sender ut har tydelig tekst som beskriver hva beløpet gjelder. Du kan lese hvilket abonnement du betaler for, og hvilken periode abonnementet gjelder.

Hvis du har eFaktura avtale, finner du komplett fakturautgave i nettbanken. Det samme gjelder hvis du har både eFaktura avtale og avtalegiro avtale.

Har du kun avtalegiro, mottar du faktura i posten.

Mottar du inkassovarsel (purring), vil den kun referere til faktura nummer som ikke er betalt. Ønsker du mer informasjon om hva inkassovarslet gjelder, bes du kontakte kontoret på tlf. 51 48 39 90 eller sende mail til faktura@jkn.no

Fant du ikke svaret du lette etter?

Dersom du ikke fant svar på spørsmålet ditt kan du:
Kontakte oss direkte i åpningstiden kl. 08.00 – 15.00 på tlf. 51483990
Kontakte oss direkte på e-post faktura@jkn.no.
Eller fyll ut skjemaet under så tar vi kontakt med deg!

OBS! Vakttelefon kan dessverre ikke svare på fakturaspørsmål.