Fakturaspørsmål

På hvilken måte er det best å betale regninger på til dere?

Vi anbefaler deg å opprette eFaktura-avtale med oss. Da får du faktura rett i nettbanken og du går inn og godkjenner den til betaling hver gang regningen kommer. Når du oppretter eFaktura i nettbanken må du oppgi eFaktura referanse, seks siffer. Da legger du inn ditt kundenummer hos oss. Du finner den på fakturaen du sist betalte, eller ved henvendelse til oss. Husk også å gi beskjed til oss dersom du ønsker månedlig betaling, så ordner vi det.

Hvis du i tillegg oppretter avtalegiro, blir faktura betalt automatisk. Da slipper du å godkjenne faktura til betaling hver måned. Du kan også ha kun avtalegiro (uten eFaktura). Ved betaling med papirfaktura og avtalegiro tilkommer det et fakturagebyr på kr. 59,-.

eFaktura er enkelt, praktisk og gebyrfritt.

Jeg har TV-abonnement hos dere, og ønsker internett i tillegg. Får jeg to fakturaer fra dere da?

Du får både TV- og internettabonnement på samme faktura.

Betaler jeg månedlig eller halvårlig faktura til dere?

Du får faktura med forfall 1. hver måned.

Jeg har opprettet eFaktura med Jæren Kabelnett i min nettbank. Jeg så regningen lå i forfallsregisteret over betalinger, men regningen er ikke blitt trukket.

Da kan du har glemt å gå inn i nettbanken og godkjenne betalingen. Hver gang en eFaktura kommer i nettbanken din, må du gå inn og godkjenne den for at betalingen skal gå. I selve nettbanken skal det komme tydelig frem at du har eFaktura til forfall, og da må du gå inn og godkjenne. Fordelen med det er at du til enhver tid har kontroll over det du skal betale i forkant. Nevner også at manglende dekning på konto også kan være en årsak til at fakturaen ikke er trukket.

Hvis du vil slippe å godkjenne til betaling hver måned, kan du opprette kombinasjonen eFaktura/avtalegiro. Da blir beløpet trukket av konto automatisk, forutsatt at det er dekning på konto og at beløpsgrensen er høy nok.

Jeg har mottatt faktura. Hva gjelder den?

Alle faktura vi sender ut har tydelig tekst som sier hva beløpet gjelder. Du kan lese hvilket abonnement du betaler for, og hvilken periode abonnementet gjelder.
Hvis du har eFaktura avtale, finner du komplett fakturautgave i nettbanken din. Det samme gjelder hvis du har både eFaktura avtale og avtalegiro avtale.

Har du kun avtalegiro, mottar du faktura i posten.

Mottar du inkassovarsel (purring), vil den kun referere til faktura nummer som ikke er betalt. Ønsker du mer informasjon om hva inkassovarslet gjelder, bes du kontakte kontoret.

Fant du ikke svaret du lette etter?

Dersom du ikke fant svar på spørsmålet ditt kan du:
Kontakte oss direkte i åpningstiden kl. 08.00 – 15.00 på tlf. 51483990
Kontakte oss direkte på e-post faktura@jkn.no.
Eller fyll ut skjemaet under så tar vi kontakt med deg!

OBS! Vakttelefon kan dessverre ikke svare på fakturaspørsmål.