Driftsmeldinger

Aktive driftsmeldinger


  • Fortsatt ikke enighet mellom Telenor og TV2 om distribusjonsavtale

    Publisert: januar 14, 2022

    Det er fortsatt ikke enighet mellom Telenor og TV2 i forbindelse med videre distribusjonsavtale. Dermed er det fortsatt ikke tilgang til TV2 sine kanaler. Vi vet, og har full forståelse over at mange kunder begynner å bli veldig utålmodige nå. Vi må også selvsagt innrømme at dette tærer sterkt på vår tålmodighet også. Vi står i en situasjon sammen med ca. 550.000 andre som har avtale med Telenor og ikke får TV2-kanaler. Vi har vært i kontakt med Telenor i dag, men de holder kortene tett rundt forhandlingene.

  • Oppdatering om forhandlingene mellom Telenor og TV2

    Publisert: januar 7, 2022

    TV2 aksepterte ikke Telenors tilbud tidligere i uken, og dermed er det dessverre fortsatt ikke TV2-kanaler tilgjengelig. Samtidig ser vi at forhandlinger pågår for fullt, så vi får krysse fingrene for at dette er en indikasjon på at det er starten på å finne en vei til løsning. For nå har det dradd ut svært lenge.

    Av forståelige grunner får vi henvendelser fra kunder med spørsmål om situasjonen. Telenor og TV2 holder informasjon veldig tett inntil brystet, og vi vet ikke mer om forhandlingene enn det partene legger ut på sine nettsider. Vi legger fortløpende ut informasjon på vår nettside jkn.no om forhandlingssituasjonen.

    TV2 forhandler med de store distribusjonsaktørene av TV-kanaler som f.eks. Telenor, Telia, Riks-TV og Altibox hvor TV2-kanalene er en del av kanalpakkene. I september i fjor var Telia i samme situasjon med forhandlinger med TV2. Da kom de til en løsning etter fem uker.

    Flere kunder spør om vi ikke bare kan skifte leverandør eller forhandle direkte med TV2. Det er dessverre ikke så enkelt. Vi har avtale med Telenor om formidling av TV-kanaler hvor TV2-kanalene er en del av pakken. Et skifte av leverandør vil medføre kjøp av nytt utstyr, nye kort og dekodere osv. Dette tar tid.

    Med stort håp om at det løser seg snart.

    Vennlig hilsen
    Jæren Kabelnett

  • Ny informasjon fra Telenor om forhandlingene med TV2

    Publisert: januar 5, 2022

    Følgende informasjon ble lagt ut av Telenor 5 januar 2022:

    Tross omfattende forhandlinger har ikke Telenor og TV 2 blitt enige om en ny avtale, og vi står fortsatt uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over kundene våre. Nå er det mange som begynner å bli utålmodige, og det forstår vi godt.

    Telenor er villig til å betale betydelig mer til TV 2 enn tidligere, for en langsiktig avtale som gir merverdi til kundene og støtter opp om TV 2s økte innholdskostnader. Selv om vi har tilbudt opp til totalt 70% mer enn det vi har betalt TV 2 tidligere, har TV 2 fortsatt ikke akseptert våre tilbud. Vi ønsker en langsiktig avtale med TV 2 som favner alle kanaler og strømmetjenesten TV 2 Play, men ser det tar for lang tid å bli enige på alle punkter og at det er uholdbart at kundene skal bli rammet i så lang tid.

    Vi har derfor nylig sendt et tilbud til TV 2, der vi tilbyr å betale betydelig mer for TV 2s hovedkanal og Nyhetskanalen, slik at kundene kan se disse kanalene samtidig som vi forhandler om en langsiktig avtale. For kundenes del håper vi at TV 2 aksepterer det – slik at vi kan jobbe for å bli enige om resten uten at våre seere blir så hardt påvirket som de gjør i dag.

  • Status fra Telenor vedrørende forhandlinger om ny distribusjonsavtale med TV2

    Publisert: januar 3, 2022

    Det er fortsatt lite fremdrift i forhandlingene, dessverre. Vi får nå håpe at begge parter får fortgang på forhandlingene, slik at denne belastende saken kan løse seg snart.

     

  • Fortsatt ingen enighet mellom Telenor og TV2

    Publisert: desember 30, 2021

    Det er fortsatt ikke enighet mellom Telenor og TV2, dessverre. Oppdatert informajon sier at Telenor har tilbudt å betale 70 prosent mer til TV2, men TV2 står fortsatt på sine krav at de vil ha mer. Skikkelig dumt for Jæren Kabelnett sine TV-kunder og 550.000 andre seere.

  • Informasjon om forhandlingene om TV2-kanalene

    Publisert: desember 23, 2021

    Vi har vært i kontakt med Telenor i dag, og i tillegg har vi fått oppdatert informasjon fra dem. Dessverre er det per i dag ingen løsning. Dette er virkelig leit å meddele våre TV-kunder, da vi vet TV2 -kanalene betyr mye for flere av dere. Her er oppdatert informasjon fra Telenor:

    Oppdatert informasjon fra Telenor 23.12.21

    Tross omfattende forhandlinger har ikke Telenor og TV 2 blitt enige om en ny avtale, og vi står fortsatt uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over kundene våre. Nå er det mange som begynner å bli utålmodige, og det forstår vi godt.

    Telenor er villig til å betale betydelig mer til TV 2 enn tidligere for en langsiktig avtale som gir merverdi til kundene og støtter opp om TV 2s økte innholdskostnader.

    TV 2 har ikke akseptert våre tilbud, selv om disse er betydelig høyere enn det vi har betalt TV 2 tidligere. For å komme i mål til jul har vi gitt TV 2 et nytt tilbud som tilsvarer en kraftig økt investering i dagens innhold. Vi i Telenor er innstilt på å fortsette dialogen med TV 2.

  • Fortsatt ingen løsning mellom Telenor og TV2 om ny distribusjonsavtale

    Publisert: desember 14, 2021

    Telenor og TV2 er fortsatt ikke enige om ny distribusjonsavtale. Det betyr at det fortsatt er ca. 550.000 TV-seere som ikke har tilgang til TV2 sine TV-kanaler. Dette er veldig beklagelig. Vi kjøper TV-kanaler fra Telenor og distribuerer dem videre til våre kunder, og dermed blir ikke TV2 sine kanaler tilgjengellige for Jæren Kabelnett sine TV-kunder.

    Vi vil gi våre kunder kompensasjon for dette, og gir 50% rabatt på TV-grunnpakke for januar.

    Telenor har i dag 14. desember lagt ut følgende informasjon om konflikten på sine nettsider:

    Oppdatering 14. desember 2021

    Vi vet at flere ønsker en oppdatering om situasjonen i forhandlingene med TV 2. Vi har jevnlig dialog, og fortsetter å jobbe for å finne en løsning. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over deg som kunde, og håper å komme til enighet med TV 2 så fort som mulig.

    Telenor har gått til forhandlinger med vilje til å investere langt mer i TV 2s innhold enn det vi gjør i dag. Vi ønsker å distribuere kanalene og strømmetjenestene bredt og godt synlig, slik at du skal ha tilgang til det innholdet du ønsker å se, akkurat når og hvor du ønsker å se det. Det gjør vi fordi både kundene og Telenor setter stor pris på godt norsk innhold.

     

  • Uenighet mellom Telenor og TV2 fører til at våre TV-kunder ikke har tilgang til TV2 sine kanaler

    Publisert: desember 10, 2021

    Det er dessverre fortsatt ikke noe løsning i forhandlingene mellom vår leverandør av TV-kanaler, Telenor og Tv2.

    Telenor sier følgende: Den eksisterende distribusjonsavtalen med TV 2 har utløpt. Vi forhandler derfor om en ny avtale som er fremtidsrettet og kundevennlig. Ved spørsmål om hvor lenge kanalene blir borte sier de følgende: "Det vet vi ikke enda, men vi lover at vi gjør det vi kan for å lande en ny avtale med TV 2, så raskt som mulig".

    Her er ytterligere informasjon om saken:

    Sent fredag 3. desember fikk Jæren Kabelnett beskjed fra vår leverandør av TV-kanaler, Telenor, om at de ikke har kommet til enighet med TV2 om ny distribusjonsavtale. Dette medfører dessverre sorte skjermer for TV2-kanalene. Dette er særdeles beklagelig, men vi kan dessverre ikke gjøre noe med det annet enn håpe at partene kommer til enighet så fort som mulig. Vi viser forøvrig til informasjon som ligger ute på Telenor sine nettsider.

    Vi har ikke mottatt ny informasjon om forhandlingene med Telenor og TV2 om ny distribusjonsavtale. Vi vil komme tilbake til våre TV-kunder med informasjon om kompensasjon for manglende TV2-kanaler når det foreligger mer informasjon og klarhet i situasjonen. Dette er et problem som ikke bare berører oss, men ca 550.000 TV-kunder.

    Følgende kanaler er berørt:
    TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Sport 2, TV 2 Sport 1, Nordisk Film+, SF kanalen, C More og TV 2 Sport Premium.

Tilbake til forsiden
Se tidligere driftsmeldinger her