Driftsmeldinger

Utgåtte driftsmeldinger


  • Ustabilitet i Verdalen oppdatert 15:10

    Publisert: desember 2, 2024

    Vi har dessverre ikke fått noe tidspunkt på når de forventer å bli ferdig, men Telia jobber med å løse problemet.

    Vi registrerer at det er forstyrrelser på signalet rundt Verdalen . Teknikere er på plass for feilretting,

  • Lyse Elnett har problemer med strømleveranse på Lye

    Publisert: oktober 20, 2024

    Lyse Elnett har problemer med strømleveranse på Lye og dette berører enkelte av våre forsterkere. Lyse Elnett har sendt montører ut for å feilsøke og rette.

  • Telenor har nå løst fiber problemet og TV signalet er tilbake som normalt på Nærbø.

    Publisert: august 27, 2024

    27/8 13:30 TV signalet er tilbake som normalt.

  • Det er oppdaget en stor nettverksfeil fra Telia sin side, som påvirker alle våre kunder, samt nesten alle Telia kunder i Sør-Norge.

    Publisert: august 15, 2024

    Oppdatering: torsdag 15/8, kl. 14.00: 
    Vi har fått ny bekreftelse på at teknikere fra Telia fortsatt er på stedet og skjøter fiber. Estimert ferdig til kl. 21:00 i kveld. Telia gir oss neste oppdatering senest kl 10:00 i morgen. Trafikken i nettverket har blitt rutet om og kunder har rapportert at de har sett store forbedring på nettet sitt siden rundt kl. 09:00-09:30 i dag. Er du en av de få som fortsatt skulle ha problemer, må vi dessverre be deg om å smøre deg med litt tålmodighet. Så da krysser vi fingrene for at alt blir som normalt igjen for absolutt alle, i løpet av kvelden.
    Oppdatering: torsdag 15/8, kl. 12.00:
    Teknikere fra Telia er fortsatt på stedet og spleiser fiber. Trafikken i Telia-nettverket er foreløpig omdirigert, og kunder rapporterer at de ser stadig forbedringer på tjenestene sine. Det er fortsatt ikke helt optimalt, men Telia jobber fortsatt med saken. Så forhåpentligvis blir dette bare bedre og bedre utover dagen 🙂 Vi har fått beskjed om at vi får ny oppdatering fra Telia ca. kl. 14.00.
    Oppdatering: torsdag 15/8, kl. 09.55:
    Vi har fått bekreftet at teknikere fra Telia er på stedet og jobber med saken. Trafikken i Telia-nettverket er foreløpig omdirigert, og kunder rapporterer nå at de ser forbedringer på tjenestene sine. Telia jobber fortsatt med saken, så forhåpentligvis blir dette bare bedre og bedre 🙂 Vi har fått beskjed om at vi får ny oppdatering fra Telia ca. kl. 12.00.
    Oppdatering: torsdag 15/8, kl. 08.30:
    Feilen er mye større enn tidligere antatt, og tar derfor lengere tid. Feilen gjelder store deler av Sør-Norge. Telia jobber på spreng, men kan ikke gi noe eksakt tids estimat. Vi oppdaterer kjappest på våre Facebook sider (Jæren Kabelnett), men vil forsøke å oppdatere her også. Vi er selv også påvirket av denne fellesfeilen fra Telia, så systemene går veldig tregt også hos oss. Neste oppdatering på status fra Telia er antatt å komme ca. kl. 10.00.
    Onsdag 14/8, Kl. 22.45 :
    Det er avdekket at en stor fiberlink fra Telia har blitt gravd over, og de er på saken for å gjenopprette skaden.
  • Status 18:30 – Internett signalet begynner å komme tilbake

    Publisert: april 9, 2024

    Status 18:30 Teknikere hos Telia er fortsatt ute og jobber med skaden og reparerer denne. De fleste av våre kunder er nå online, men det kan være noe ustabiliteter utover kvelden da Telia fortsatt arbeider videre med å reparere og skøyte fiberkabler.

    Er ikke internett tilbake så vennligst ta av og på strøm ved å dra ut strøm støpsel på både modem og trådløs ruter fra stikk-kontakt for deretter plugge i igjen. Internett skal da være tilbake som normalt i løpet av 6 minutter.

  • 17:15: Internett: Tilbakemelding på estimat på reparasjon er ferdig til klokken 18:30

    Publisert: april 9, 2024

    17:15: Internett: Tilbakemelding på estimat på reparasjon er ferdig til klokken 18:30

    Status: Teknikere hos Telia er fortsatt ute og jobber med skaden og reparerer denne.
    Tilbakemelding på estimat på reparasjon er ferdig til klokken 18:30
    Forventet løst: Innen 18:30

  • 14:30: Internett: Tilbakemelding på estimat på reparasjon er ferdig til klokken 17:00

    Publisert: april 9, 2024

    Status: Teknikere hos Telia er fortsatt ute og jobber med skaden og reparerer denne.
    Tilbakemelding på estimat på reparasjon er ferdig til klokken 17:00
    Forventet løst: Innen 17:00

  • Status: Teknikere fra Telia arbeider fortsatt med feilretting 13:30

    Publisert: april 9, 2024

    Status: Teknikere fra Telia arbeider fortsatt med feilretting
    Forventet løst: Ikke oppgitt
    Neste oppdatering: 14:00

  • Telia er fortsatt ute og jobber med å rette feilen

    Publisert: april 9, 2024

    Status: Teknikere fra Telia arbeider fortsatt med feilen
    Forventet løst: TBA
    Neste oppdatering: 13:30

  • Status: Tekniker har lokalisert bruddet og jobber med reparasjon

    Publisert: april 9, 2024

    Status: Teknikere hos vår leverandør har lokalisert bruddet og jobber med reparasjon
    Forventet løst: TBA
    Neste oppdatering: 12:30

  • Status: Tekniker har lokalisert bruddet og jobber med reparasjon

    Publisert: april 9, 2024

    Status: Tekniker har lokalisert bruddet og jobber med reparasjon
    Forventet løst: TBA
    Neste oppdatering: 12:30

  • Vi feilsøker problem med internett signal og oppdaterer her så fort vi har mer informasjon.

    Publisert: april 9, 2024

    Vi feilsøker problem med internett signal og oppdaterer her så fort vi har mer informasjon.

  • En entreprenør har vart uheldig og skadet en signalkabel i Verdalen , teknikere er på plass for feilretting

    Publisert: desember 14, 2023

    En entreprenør har vart uheldig og skadet en signalkabel i Verdalen , teknikere er på plass for feilretting

  • Onsdag 14. juni og torsdag 15. juni holder kontoret vårt stengt.

    Publisert: juni 9, 2023

    Onsdag 14. juni og torsdag 15. juni holder kontoret vårt stengt grunnet intern kompetanseutvikling og fellesaktiviteter. For henvendelser i denne perioden, ber vi deg vennligst benytte vårt kontaktskjema her og vi vil svare deg så raskt som mulig.
    Ved presserende behov for assistanse, vennligst ring oss på telefonnummer 51 48 39 90.

  • TV signalet skal nå være tilbake som normalt på Nærbø kl. 18:00

    Publisert: mai 25, 2023

    TV signalet skal nå være tilbake som normalt. Hvis det ikke er i orden hos deg så forsøk å slå av og på strøm på TV og dekoder.

    For å avhjelpe våre TV kunder på Nærbø, vil vi etter at signalene er oppe og går, utvide vakt telefonen i kveld til kl. 23.00 (mob. 911 99 951) hvis det er noen som skulle ha behov for bistand.

  • 24/5 Oppdatert informasjon klokka 07:52 vedrørende TV signal på Nærbø

    Publisert: mai 24, 2023

    Oppdatert informasjon klokka 07:52 Vedrørende TV signal på Nærbø.Telenor har funnet brudd på fiberkabel i Stavanger. De jobber med å få skjøtet denne. Når den er fikset, skal TV signalet på Nærbø være tilbake som normalt og vi sender ut SMS til de som er berørt når vi har mer informasjon.

  • Det er utfall av signaler hos enkelte kunder i Amtmann Årrestadgate, Kong Haakons veg og Arne Garborgs veg. Tekniker er på stedet og feilsøker.

    Publisert: mars 10, 2023

  • Signalbrudd i områdene Kvibakken og Kvileitet. Vi feilsøker, og har førsteprioritet på å få det ordnet så fort som mulig fra morgenen av

    Publisert: september 19, 2022

  • Signaler er ute i områder i Verdalen. Teknikere jobber med å fixe

    Publisert: august 23, 2022

  • Signaler er nå tilbake hos de som var ute på Klepp St. Dra ut/sett i støpsel i stikkontakt på router og modem dersom du ikke har signaler fortsatt, så vil nett normalt komme opp og gå igjen.

    Publisert: august 22, 2022

  • Entreprenør har gravd av kabel på Kl. Teknikere suser ut for å reparere skade

    Publisert: august 22, 2022

  • Vi har åpent onsdag 30. mars til kl. 20.00. Vi beklager at det til tider kan være stor pågang på telefon, og at vi ikke får besvart alle.

    Publisert: mars 29, 2022

  • Utfall av TV- og internettsignaler på Kleppe: Kabelskade er reparert, og signaler er på veg tilbake. Dra ut/sett i stikkontakt til modem/ruter og/eller TV/dekoder/CAM-kort så skal signaler være på plass

    Publisert: mars 9, 2022

  • Noen TV-kanaler er ute for øyeblikket. Vi har blitt lovet at kanaler skal være på plass kjapt i løpet av formiddagen.

    Publisert: mars 8, 2022

  • Signaler er på plass igjen i områder på Nærbø som var ute i dag morges

    Publisert: februar 11, 2022

    Gjelder områdene Austringen, Ospevegen, Kvileitet, Kviamarka og områder rundt.

  • Konflikt Telenor og TV2 – Ny informasjon fra Telenor med litt mer optimistisk tone

    Publisert: januar 21, 2022

    Her er informasjon lagt ut på telenor.no 21.01.22:

    Oppdatert 21. januar 2022

    Telenor og TV 2 forhandler om en ny TV-avtale, og vi står for tiden uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Forhandlingene pågår, og vi kommer til å bli enige om en ny avtale, men vi er svært lei oss for at dette tar tid og at det går ut over kundene våre. Vi forstår at mange nå er veldig utålmodige.

    Vi forhandler på vegne av alle våre kunder, og målet er en langsiktig avtale med TV 2 som favner alle kanaler og innholdet fra TV 2.

    Dette har vi tilbudt TV 2 så langt:

    • Betydelig mer betalt for kanalene og innholdet som TV 2 tilbyr
    • Den beste distribusjonen, plasseringen og synligheten for TV 2 i Telenors TV-løsning
    • En langsiktig avtale som innebærer forutsigbarhet for alle

    Forhandlingene fortsetter for fullt, og vi kommer til å bli enige om en ny avtale. Målet er å komme tilbake til dere med et gladbudskap så fort som mulig.

  • Ny informasjon fra Telenor i dag – Fortsatt ingen enighet mellom Telenor og TV2

    Publisert: januar 17, 2022

    Det er fortsatt ingen enighet mellom Telenor og TV2 vedrørende avtale om distribusjon av TV2 sine TV-kanaler. Partene forhandler, men foreløpig ingen løsning.

    Her er klipp fra siste informasjon som Telenor har lagt ut på sine nettsider i dag, 17.01.22:

    Informasjon om TV2-kanalene

    Oppdatert 17. januar 2022

    Tross omfattende forhandlinger har ikke Telenor og TV 2 blitt enige om en ny avtale, og vi står fortsatt uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over kundene våre. Nå er det mange som begynner å bli utålmodige, og det forstår vi godt.

    Telenor er villig til å betale betydelig mer til TV 2 enn tidligere, for en langsiktig avtale som gir merverdi til kundene og støtter opp om TV 2s økte innholdskostnader. Selv om vi har tilbudt opp til totalt 70% mer enn det vi har betalt TV 2 tidligere, har TV 2 fortsatt ikke akseptert våre tilbud. Vi ønsker en langsiktig avtale med TV 2 som favner alle kanaler og strømmetjenesten TV 2 Play, men ser det tar for lang tid å bli enige på alle punkter og at det er uholdbart at kundene skal bli rammet i så lang tid.

    Vi fortsetter dialogen med TV 2 for å finne en løsning.

  • Oppdatering om forhandlingene mellom Telenor og TV2

    Publisert: januar 7, 2022

    TV2 aksepterte ikke Telenors tilbud tidligere i uken, og dermed er det dessverre fortsatt ikke TV2-kanaler tilgjengelig. Samtidig ser vi at forhandlinger pågår for fullt, så vi får krysse fingrene for at dette er en indikasjon på at det er starten på å finne en vei til løsning. For nå har det dradd ut svært lenge.

    Av forståelige grunner får vi henvendelser fra kunder med spørsmål om situasjonen. Telenor og TV2 holder informasjon veldig tett inntil brystet, og vi vet ikke mer om forhandlingene enn det partene legger ut på sine nettsider. Vi legger fortløpende ut informasjon på vår nettside jkn.no om forhandlingssituasjonen.

    TV2 forhandler med de store distribusjonsaktørene av TV-kanaler som f.eks. Telenor, Telia, Riks-TV og Altibox hvor TV2-kanalene er en del av kanalpakkene. I september i fjor var Telia i samme situasjon med forhandlinger med TV2. Da kom de til en løsning etter fem uker.

    Flere kunder spør om vi ikke bare kan skifte leverandør eller forhandle direkte med TV2. Det er dessverre ikke så enkelt. Vi har avtale med Telenor om formidling av TV-kanaler hvor TV2-kanalene er en del av pakken. Et skifte av leverandør vil medføre kjøp av nytt utstyr, nye kort og dekodere osv. Dette tar tid.

    Med stort håp om at det løser seg snart.

    Vennlig hilsen
    Jæren Kabelnett

  • Ny informasjon fra Telenor om forhandlingene med TV2

    Publisert: januar 5, 2022

    Følgende informasjon ble lagt ut av Telenor 5 januar 2022:

    Tross omfattende forhandlinger har ikke Telenor og TV 2 blitt enige om en ny avtale, og vi står fortsatt uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over kundene våre. Nå er det mange som begynner å bli utålmodige, og det forstår vi godt.

    Telenor er villig til å betale betydelig mer til TV 2 enn tidligere, for en langsiktig avtale som gir merverdi til kundene og støtter opp om TV 2s økte innholdskostnader. Selv om vi har tilbudt opp til totalt 70% mer enn det vi har betalt TV 2 tidligere, har TV 2 fortsatt ikke akseptert våre tilbud. Vi ønsker en langsiktig avtale med TV 2 som favner alle kanaler og strømmetjenesten TV 2 Play, men ser det tar for lang tid å bli enige på alle punkter og at det er uholdbart at kundene skal bli rammet i så lang tid.

    Vi har derfor nylig sendt et tilbud til TV 2, der vi tilbyr å betale betydelig mer for TV 2s hovedkanal og Nyhetskanalen, slik at kundene kan se disse kanalene samtidig som vi forhandler om en langsiktig avtale. For kundenes del håper vi at TV 2 aksepterer det – slik at vi kan jobbe for å bli enige om resten uten at våre seere blir så hardt påvirket som de gjør i dag.

  • Status fra Telenor vedrørende forhandlinger om ny distribusjonsavtale med TV2

    Publisert: januar 3, 2022

    Det er fortsatt lite fremdrift i forhandlingene, dessverre. Vi får nå håpe at begge parter får fortgang på forhandlingene, slik at denne belastende saken kan løse seg snart.

     

  • Fortsatt ingen enighet mellom Telenor og TV2

    Publisert: desember 30, 2021

    Det er fortsatt ikke enighet mellom Telenor og TV2, dessverre. Oppdatert informajon sier at Telenor har tilbudt å betale 70 prosent mer til TV2, men TV2 står fortsatt på sine krav at de vil ha mer. Skikkelig dumt for Jæren Kabelnett sine TV-kunder og 550.000 andre seere.

  • Informasjon om forhandlingene om TV2-kanalene

    Publisert: desember 23, 2021

    Vi har vært i kontakt med Telenor i dag, og i tillegg har vi fått oppdatert informasjon fra dem. Dessverre er det per i dag ingen løsning. Dette er virkelig leit å meddele våre TV-kunder, da vi vet TV2 -kanalene betyr mye for flere av dere. Her er oppdatert informasjon fra Telenor:

    Oppdatert informasjon fra Telenor 23.12.21

    Tross omfattende forhandlinger har ikke Telenor og TV 2 blitt enige om en ny avtale, og vi står fortsatt uten rettigheter til å vise TV 2s kanaler og innhold. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over kundene våre. Nå er det mange som begynner å bli utålmodige, og det forstår vi godt.

    Telenor er villig til å betale betydelig mer til TV 2 enn tidligere for en langsiktig avtale som gir merverdi til kundene og støtter opp om TV 2s økte innholdskostnader.

    TV 2 har ikke akseptert våre tilbud, selv om disse er betydelig høyere enn det vi har betalt TV 2 tidligere. For å komme i mål til jul har vi gitt TV 2 et nytt tilbud som tilsvarer en kraftig økt investering i dagens innhold. Vi i Telenor er innstilt på å fortsette dialogen med TV 2.

  • Fortsatt ingen løsning mellom Telenor og TV2 om ny distribusjonsavtale

    Publisert: desember 14, 2021

    Telenor og TV2 er fortsatt ikke enige om ny distribusjonsavtale. Det betyr at det fortsatt er ca. 550.000 TV-seere som ikke har tilgang til TV2 sine TV-kanaler. Dette er veldig beklagelig. Vi kjøper TV-kanaler fra Telenor og distribuerer dem videre til våre kunder, og dermed blir ikke TV2 sine kanaler tilgjengellige for Jæren Kabelnett sine TV-kunder.

    Vi vil gi våre kunder kompensasjon for dette, og gir 50% rabatt på TV-grunnpakke for januar.

    Telenor har i dag 14. desember lagt ut følgende informasjon om konflikten på sine nettsider:

    Oppdatering 14. desember 2021

    Vi vet at flere ønsker en oppdatering om situasjonen i forhandlingene med TV 2. Vi har jevnlig dialog, og fortsetter å jobbe for å finne en løsning. Vi er svært lei oss for at denne situasjonen går ut over deg som kunde, og håper å komme til enighet med TV 2 så fort som mulig.

    Telenor har gått til forhandlinger med vilje til å investere langt mer i TV 2s innhold enn det vi gjør i dag. Vi ønsker å distribuere kanalene og strømmetjenestene bredt og godt synlig, slik at du skal ha tilgang til det innholdet du ønsker å se, akkurat når og hvor du ønsker å se det. Det gjør vi fordi både kundene og Telenor setter stor pris på godt norsk innhold.

     

  • Uenighet mellom Telenor og TV2 fører til at våre TV-kunder ikke har tilgang til TV2 sine kanaler

    Publisert: desember 10, 2021

    Det er dessverre fortsatt ikke noe løsning i forhandlingene mellom vår leverandør av TV-kanaler, Telenor og Tv2.

    Telenor sier følgende: Den eksisterende distribusjonsavtalen med TV 2 har utløpt. Vi forhandler derfor om en ny avtale som er fremtidsrettet og kundevennlig. Ved spørsmål om hvor lenge kanalene blir borte sier de følgende: "Det vet vi ikke enda, men vi lover at vi gjør det vi kan for å lande en ny avtale med TV 2, så raskt som mulig".

    Her er ytterligere informasjon om saken:

    Sent fredag 3. desember fikk Jæren Kabelnett beskjed fra vår leverandør av TV-kanaler, Telenor, om at de ikke har kommet til enighet med TV2 om ny distribusjonsavtale. Dette medfører dessverre sorte skjermer for TV2-kanalene. Dette er særdeles beklagelig, men vi kan dessverre ikke gjøre noe med det annet enn håpe at partene kommer til enighet så fort som mulig. Vi viser forøvrig til informasjon som ligger ute på Telenor sine nettsider.

    Vi har ikke mottatt ny informasjon om forhandlingene med Telenor og TV2 om ny distribusjonsavtale. Vi vil komme tilbake til våre TV-kunder med informasjon om kompensasjon for manglende TV2-kanaler når det foreligger mer informasjon og klarhet i situasjonen. Dette er et problem som ikke bare berører oss, men ca 550.000 TV-kunder.

    Følgende kanaler er berørt:
    TV 2, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Sport 2, TV 2 Sport 1, Nordisk Film+, SF kanalen, C More og TV 2 Sport Premium.

  • Signaler er på plass i områder på Nærbø igjen

    Publisert: november 20, 2021

    Signaler skal nå være tilbake igjen. Har du fortsatt ikke nett, dra ut støpsel i stikkontakt på modem og router. Sett i igjen etter 1-2 minutter, så skal signaler normalt sett komme.

  • Signalbrudd i områder på Nærbø

    Publisert: november 20, 2021

    Det har på ny oppstått signalbrudd i områder på Nærbø, dessverre. Teknikere er på vei til området for å sjekke. Det gjelder de samme områdene det var problemer med tidligere i uken.

  • Utfall av TV-kanaler søndag ettermiddag/kveld. Problemet er nå løst

    Publisert: oktober 24, 2021

    Vi fikk henvendelser fra enkelte kunder med CAM-kort som manglet TV-kanaler søndag ettermiddag/kveld. Problemet skal være løst nå. Har du fortsatt problemer med TV-kanaler, prøv å dra ut strømkabel på TV, vente ca. ett minutt, sett i strømkabel på TV samt dra ut/sette i CAM-kort. Da vil kanalene være på plass igjen.

  • Signaler er tilbake etter kabelbrudd i Rosselandsområdet, Bryne

    Publisert: oktober 19, 2021

    Tidligere meldt reparasjon er nå ferdig og feilen skyldes skader på signalkabel på Rosseland. Er ikke internett tilbake, dra ut stikk-kontakt på både modem og trådløs ruter for deretter plugge i igjen. Internett skal da være tilbake som normalt i løpet av 5 minutter. Gjør det samme med TV/dekoder dersom du ikke har TV-signaler.

    Det kan være vi må ta noen småjusteringer med kort avbrudd onsdag formiddag. Berørte vil i så tilfelle bli varslet i forkant.

  • Problemer med internett

    Publisert: oktober 7, 2021

    VG og NRK melder at det er problemer med internett forskjellige steder i landet og det ser ut som at vi også er berørt av dette.

  • Kabelbrudd i området rundt Nubben og Greiestadvegen på Bryne er nå ordnet

    Publisert: oktober 4, 2021

    Da har vi fått skjøtet overgravd kabel, og signaler er på plass i området. Dra ut/sett i strømkabel på modem og router dersom du fortsatt ikke har signaler, så vil signaler komme.

Se aktive driftsmeldinger her