fbpx
Feilsøking

Fungerer ikke Internett?

De enkleste er å prøve å skru utstyret av og på:
1. Trekk ut støpselet (strømledning) til modem og WIFI ruter.
2. Vent 1 min, sett i støpsel (strømledning) til modem, vent enda 1 min og sett i støpsel (strømledning) til WIFI ruter.
3. Etter 5min sjekker du om Internett virker.

Du kan sjekke om det er noen kjente signalfeil i ditt område ved å gå til driftsmeldinger.

Ta kontakt med kundeservice om problemene ikke løser seg.

Sjekk av Internett hastighet:

Skal man ta en hastighetstest så MÅ man gjøre det på følgende måte:

1. Trekk ut nettverkskabel fra wifi ruter, plugg nettverkskabel inn i PC og ta speedtest direkte fra modem (datamaskinen din er direkte tilkoblet vårt modem med kabel) Hva blir resultatet da?
2. Sett deretter opp wifi ruter, benytt nettverkskabel fra modem til wifi ruter, samt mellom wifi ruter og til PC, er resultatet likt?
3. Test over Wifi,er resultatet likt?
Test på nettfart.no

Benytt alltid faststrøm på bærbare ved test. Mange bærebare PC-er begrenser netthastigheten når den benytter batteri.

Send eventuelt skjermbilde i en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. hvor du også legger frem feilbeskrivelsen, eller kontakt oss her.

 

Noen anbefalinger

Relevante linker for Internett/PC

10 triks for bedre wifi hjemme

Mål din internetthastighet hos nettfart.no

Driftsmeldinger Jæren Kabelnett