fbpx
Nyhetsbrev

Vi lever i en tid der internett stadig betyr mer og mer i hverdagen. Stabilt internett har blitt like viktig, om ikke viktigere enn tilgang til vann og strøm. Det er det vi må forholde oss til.

Større bruk av internett utfordrer datasikkerheten mer og mer. Hacking-angrep på nettet og datainnbrudd har blitt en stor trussel for både privatfolk, næringsliv og offentlig virksomhet. Jæren Kabelnett med sine kunder har den siste tiden blitt direkte berørt av dette med det resultat at internett har falt ut i perioder. Dette skjedde i påsken og i begynnelsen av mai.

Vi i Jæren Kabelnett vil på det sterkeste beklage de ulempene dette har medført overfor dere som har internett gjennom oss. Vårt overordnede mål er å gi dere stabile TV- og internettsignaler til alle døgnets tider. Det er det vi jobber for hver dag, hver time og hvert minutt. For oss er det også særdeles viktig å ha en åpen dialog med dere kunder, og gi dere den servicen og det produktet dere har krav på. Derfor er det viktig at dere kontakter oss enten via e-post, Facebook eller direkte via telefon i åpningstiden, eller via vår vakttelefon utenom åpningstiden dersom det oppstår problemer med internett og TV-signaler.

Sikkerhetsnivået økes
Som følge av større krav til datasikkerhet, og den massive økningen av hacking-angrep og datainnbrudd som rammet oss i påsken, så oppgraderer vi nå datasikkerheten til et betydelig høyere nivå for å forebygge eventuelle trusler i fremtiden. Vi startet med denne prosessen i februar da vi flyttet våre kunders e-post kontoer over til ny leverandør.

Vi gjør grep for å videreutvikle vårt kabelnett
Oppgradering av kabelnettet er en kontinuerlig prosess. Siden nyttår har vi oppgradert kapasiteten i Bryne Øst. Lye vil snarlig bli oppgradert. Resten av Bryne-området, Kverneland, Klepp, Kleppe, Orstad og Verdalen kommer fortløpende. Grunnen til at Bryne Øst er tatt, og Lye tas nå, er at større kapasitet er mest påtrengende i disse områdene.

Andre tiltak vi gjør er å leie inn ekstramannskap til å bidra til å øke kapasitet og driftsstabilitet. I tillegg oppgraderer vi til nyere og bedre utstyr i vår sentral både når det gjelder TV- og internett.

Rundt 6000 husstander i Time og Klepp Kommune har mulighet til internett og TV gjennom Jæren Kabelnett. Vi, alle som en hos oss skal gjøre det vi kan for å gi dere stabile TV- og internettsignaler i årene som kommer til en gunstig pris.

Med vennlig hilsen
Gisle Høyland
Daglig leder Jæren Kabelnett

Kundesenter Jæren Kabelnett

Våre åpningstider er som følger:
Mandag til fredag kl 08:00-15:00

Kundesenter Tlf. 51 48 39 90: 
Mandag til fredag kl. 08.00-15.30
For helligdager og høytidsdager gjelder egne åpningstider. 

Besøkadresse/Postadresse: Arne Garborgs veg 36, 4344 Bryne
Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Vakttelefon
Ta kontakt med vår vakttelefon for å melde eventuelle feil på TV eller bredbånd.
Mobil: 911 99 951 (SMS kan ikke mottas) 
Mandag-Fredag (15.30-20) og Lørdag-Søndag (10-20)
Retningslinjer for vakttjenesten.

Når det gjelder fakturaspørsmål ber vi om at dere henvender dere i arbeidstiden.
Spm. og svar om faktura finner du her.