Hjem
/images/bilder/AmplifiHD.jpg

Vakt-telefon bemannes som følger: Hverdager mellom kl. 16.00 og 20.00. Helger og helligdager mellom kl.10.00 og 20.00

Før du ringer ber vi deg først lese igjennom denne siden, og så vil du finne telefon nummet nederst.

Spørsmål angående kanalpakker og faktura m.m. skal rettes til kontoret innen normal arbeidstid. Vakttelefonen skal ikke benyttes til forespørsler av denne art.

Har du problemer med INTERNETT, les først her.

Har du problemer med TV, les først her.

Regler for vaktutrykning er:

Generelt:

Jæren Kabelnett stiller med 1 tekniker på vakt utenom arbeidstid. Det gjøres oppmerksom på at HMS- krav til sikkerhet, setter  begrensninger på hva som kan utføres alene av feilretting.

Vakthavende tekniker har til enhver tid fullmakt til selv å treffe beslutning på om det skal rykkes ut for feilretting, ut fra de rådende vær og føreforhold som gjelder.

Under, og mens, tordenvær pågår, er det strengt forbudt å utføre fysisk feilretting på kabel-tv nettene.

I mørkeperioden tas det forbehold om at lysforholdene er slik at feilen kan påvises og rettes. Dersom lysforholdene gjør feilfinning problematisk, vil feilen påvises og rettes først etter lysets frembrudd.

Under vinter med kulde (under minus 15) og snø tas det forbehold om at dette kan påvirke instrumenter og utstyr og således forsinke påvisning og retting av feil.

Alle sikkerhetsforskrifter skal til enhver tid følges. Personlig verneutstyr skal benyttes, og rekvireres hos daglig leder. Roterende gul lampe skal benyttes ved arbeide ved/langs veg.

Kunder som uttaler seg respektløst, truende, eller krenkende, eller uttaler seg i beruset tilstand, kan nektes service/feilretting der og da.

 

Spesifikt:

Feil som er innrapportert mellom kl 0800 og kl 1600 fra mandag til fredag vil normalt rettes samme dag så sant man har reservedeler etc., og såfremt det ikke er andre faktorer som gjør at feilrettingen vil ta lenger tid.

Såkalt "liten feil", dvs. at kun 1-5 husstander er berørt, som er innrapportert etter kl 1600 fra mandag til fredag, rettes neste arbeidsdag. Evt. avvik fra dette avgjøres av tekniker i hvert enkelt tilfelle.

Såkalt "liten feil", dvs. at kun 1-5 husstander er berørt, som er innrapportert i perioden fredag e.kl 1600 til søndag, rettes neste arbeidsdag dvs. på mandag. Evt. avvik fra dette avgjøres av tekniker i hvert enkelt tilfelle.

Såkalt "stor feil" som berører flere enn 5 husstander, som er innrapportert etter kl 1600 fra mandag til fredag, medfører at tekniker vil rykke ut og forsøke å påvise og utbedre feilen.

Evt. avvik fra dette avgjøres av tekniker i hvert enkelt tilfelle.

Såkalt "stor feil" som berører flere enn 5 husstander, som er innrapportert i perioden fredag e.kl 1600 til søndag kl 2000, medfører at tekniker vil rykke ut og forsøke å påvise og utbedre feilen. Evt. avvik fra dette avgjøres av tekniker i hvert enkelt tilfelle.

Dersom kunden selv er årsak til feil, gjennom avgravning av kabel o.l., kan vakthavende tilkalles utenom arbeidstid, men kunden må da selv betale for utrykning, evt. overtidssatser, helgetillegg, samt medgått materiell og kjøregodtgjørelse.

 

Evt. avvik fra denne instruks avgjøres av vakthavende tekniker i hvert enkelt tilfelle


Vakttelefon for tekniske feil på Jæren Kabelnett er: 911 99 951 (SMS kan ikke mottas).

Kundesenter Jæren Kabelnett

Våre åpningstider er som følger:
Mandag, Tirsdag, Onsdag og Fredag kl 08:00-15:00, Torsdag 08:00-18:00

Kundesenter Tlf. 51 48 39 90: 
Mandag, tirsdag, onsdag og fredag kl. 08.00-15.30. Torsdag 08.00-18.00
For helligdager og høytidsdager gjelder egne åpningstider.

Besøkadresse/Postadresse: Arne Garborgs veg 36, 4344 Bryne
Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Vakttelefon
Ta kontakt med vår vakttelefon for å melde eventuelle feil på TV eller bredbånd.
Mobil: 911 99 951 (SMS kan ikke mottas) 
Mandag-Fredag (16-20) og Lørdag-Søndag (10-20)
Retningslinjer for vakttjenesten.

Når det gjelder fakturaspørsmål ber vi om at dere henvender dere i arbeidstiden.
Spm. og svar om faktura finner du her.

Driftsmeldinger Jæren Kabelnett

  • Oppgradering Bryne området. 2017-11-21 09:51

    Torsdag 21/11 09:00 -11:00 utføres det oppgraderinger i Bryne området. Det kan resultere i at...

  • Vedlikehold Bryne 2017-11-09 09:48

    Torsdag 9/11 09:45 -10:30 gjør oppgraderinger i Bryne område. Det kan resultere i at internett- og...

  • Interrnett Orstad 2017-11-03 17:15

    Det er noen kunder på Orstad som mangler internettsignaler. Vi jobber med å rette feilen.